Dag 20 7 februari 2015

7 februari 2015 - Kanchanaburi, Thailand

7 februari 2015

De afgelopen dagen ontzettend veel bezoekers gehad! Veel rondleiden en 's avonds doodmoe naar bed. Als klap op de vuurpijl ben ik snipverkouden geworden. Raar, in zo'n warm klimaat...

De afgelopen week was leuk. Hard werken en veel leuke uitstapjes ondernomen. Afgelopen dinsdagavond hebben we met een klein groepje vrijwilligers een bezoek gebracht aan de universiteit van Nan en Noei. Zij studeren Biologie en doen al geruime tijd onderzoek hier op EW naar het gedrag van de olifanten. Fantastisch om te zien. Ik heb er een filmpje van en zal het uploaden.
Toen we het terrein van de universiteit opreden waren we omringd door aapjes! Zo lief als ze er uitzien, zo vals zijn ze in het echt.. Haha! Collega Nikki stapte dapper de auto uit want, zij wilde graag een close-up foto van een aap. Echter, Nikki is een breedlachse dame en stapte lachend op de aap af. Wat je nooit moet doen; je tanden laten zien aan een aap. Dat vatten zij namelijk op als; Vechten?!!! Ze wist niet hoe snel ze weer in de auto moest springen. Nan en Noei namen ons vervolgens mee naar een tempel met tamm aapjes. Het was bijzonder om te zien maar eigenlijk ook wel erg zielig. De tempel in aanbouw mochten we, bij hoge uitzondering, bezoeken. Prachtig. Alles handgemaakt en handgeschilderd.

Vervolgens taart gekocht omdat Tam, mijn thaise "boeddha" jarig was en met zijn allen gegeten in een restaurantje. Een geslaagde avond!

Mijn volgende ochtend begon om 07.30 uur perfect want mijn grote kleine vriend was er! Deze grote kleine vriend is een thais jongetje van om en nabij 1,5 jaar oud en is het zoontje van de aannemer die hier aan het werk is. Altijd als ik het jongetje zie begin ik hard naar hem te zwaaien. Wat me een hele grote lach oplevert. Vervolgens zwaait hij eerst driftig terug, daarna drukt hij zijn handjes tegen elkaar voor zijn borst en maakt een diepe buiging voor me. Soms tot drie keer aan toe. Om op te eten!

Morgen meer, misschien moet ik me dan maar eens even netjes voorstellen!

Bye