Dag 21, 8 februari 2015

8 februari 2015 - Kanchanaburi, Thailand

Zo. Vandaag is het zondag, nog een paar uurtjes en ik heb weer een dag vrij. Heerlijk! Wat ik gister al schreef, laat ik me eens even voorstellen zodat je een idee hebt wie de persoon is achter deze blog. Ik ben Wilma, 37 jaar en woon in Amsterdam, samen met mijn man en kat. Ik werk voor een ziekenhuis in Amsterdam en daarnaast werk ik in mijn vrije tijd als dierenhulpverlener bij de Dierenambulance Amsterdam. Al geruime tijd wilde ik graag iets anders dan enkel 4 dagen per week op de fiets naar mijn werk. Ik las op een gegeven moment een verhaal in de krant over een olifant en dacht; daar zou ik nu dolgraag iets voor willen doen.

Na wat research en navraag vond ik op internet informatie over ElephantsWorld. Het enige wat ik kon vinden waren positieve verhalen. Toen ik de website van EW bekeek werd ik nog enthousiaster. Ik twijfelde echter een beetje want; 37 jaar is dat niet te oud?, zou ik het wel kunnen, is mijn engels wel goed genoeg, en ga zo maar door. Op een gegeven moment dacht ik; hup, ticket boeken en gaan. Ik heb het ontzettend getroffen met mijn echtgenoot dat hij me volledig steunt en het fantastisch vind dat ik me een maand lang als vrijwilliger wil inzetten.

Wat ik met bovenstaande eigenlijk wil zeggen, twijfel je of je het wel kunt of misschien te oud bent, stop met twijfelen. Het team bij EW waar je mee werkt is een team van enthousiaste mensen die hetzelfde doel nastreven als jij. Wat wel echt belangrijk is, is dat je de engelse taal goed beheerst en niet bang bent om vieze handen te krijgen en hard te moeten werken. Dit is een must, anders word het erg moeilijk om bezoekers rond te leiden en zul je moeilijk aansluiting vinden in de groep. Tot slot, ik gebruik het woord werken maar... eigenlijk kun je het werken bij EW niet als werk beschouwen want het is simpelweg een fantastische dagbesteding!

Tot morgen!