Dag 26, 13 februari 2015

13 februari 2015

13 februari 2015

Nog 1 dag werken en dan zit het feest bij EW er voor mij alweer op. Jammer! Ik heb met volle teugen genoten. De afgelopen dagen is het druk geweest met grote aantallen bezoekers. Naast het werk zijn we afgelopen week met zijn allen gaan eten in het dorpje waar Agnes (hoofd vrijwilligers) woont. Geweldig! Voor een klein bedrag per persoon heb ik de heerlijkste gerechten gegeten. Vers bereid waar je bij staat. Moe en voldaan kwamen we ' thuis' waar we constateerden dat we de volgende dag maar liefst 55 bezoekers zouden hebben! Wederom werk aan de winkel. Dit zijn echter wel de aantallen waar EW het van moet hebben, dus, hoe meer hoe beter.

Gisteren hebben we na het werk een flink potje volleybal gespeeld tegen de mahouts. In mahoutsvillage. Wat bijzonder om daar te mogen kijken. Het is normaal gesproken niet toegestaan om in de village te komen. Tenzij de mahouts je uitnodigen. Wat nu het geval was. De mahouts leven in huizen op palen, gemaakt van bamboe. More basic dan dit kan haast niet. Ik vond het ondanks de eenvoud erg veel sfeer hebben. De huisjes zijn als het ware in een halve cirkel gebouwd. Ook hebben de meeste huizen een veranda waar alle kleding gezellig eensgezind naast elkaar hangt te drogen.
Het was een pittit potje volleybal! Wat een kracht hebben sommige mahouts toch in hun armen/handen. Ze meppen de bal met een kracht over het net alsof het ze geen enkele moeite kost. Een uitdaging om ons staande te houden..

Vanavond is het wederom feest omdat het bijna mijn laatste avond hier is en ook van Maarten, een andere vrijwilliger. We gaan met zijn allen naar "the beach', een leuk restaurantje in Kanchanaburi. Ik ben benieuwd!

Als ik hier zondag de deur achter mij dicht trek neemt een nieuwe vrijwilliger het stokje over. Blijf dus vooral de blog volgen.

Mocht je je opgeven om een maand als vrijwilliger aan de slag te gaan bij EW dan wens ik je heel veel succes maar vooral heel erg veel plezier toe. Geniet van de mooie momenten die je ongetwijfeld gaat meemaken en laat je niet gekmaken door de mahouts met al hun grapjes en grollen ;)

Hartelijke groet,

Wilma