Dag 2 20 januari 2015

20 januari 2015 - Kanchanaburi, Thailand

20 januari 2015

Na een eerste dag met veel indrukken ben ik inmiddels alweer twee hele dagen in deze prachtige olifantenwereld. 'S ochtends kreeg ik een multomap in mijn handen gedrukt boordevol nuttige informatie: wat is de werkwijze bij ElephantsWorld, wat houdt sticky rice in, hoe werkt de fruit shop (de plek waar het fruit voor de olifanten ligt) en ga zo maar door. Al deze termen zullen in dit blog geregeld terugkomen, uiteraard met een uitleg. De handleiding die ik door moet nemen is erg handig om mezelf wat wegwijs te maken binnen ElephantsWorld en de andere vrijwilligers. De middag wordt gevuld met een rondleiding en een grondige uitleg van Agnes, de dame die hier de vrijwilligers aanstuurt. Agnes vertelt me veel over de Thaise cultuur en onder andere hoe om te gaan met de mahouts, de mensen die zorg dragen voor de olifanten.

Omdat er al een groepje vrijwilligers voor langere tijd rondloopt, kun je je de eerste dagen wat verloren en onzeker voelen. Je weet immers nog niet wat je zelfstandig kunt oppakken en of je het uberhaupt wel goed doet. De dag wordt net als alle andere dagen afgesloten met een fantastische Thaise maaltijd. Wat het eten bij ElephantsWorld betreft: ontbijt, lunch en diner worden elke dag gekookt door Thaise dames. En wat is het eten lekker! Dag drie treed ik met goede moed tegemoet. Tot morgen!