Dag 6 24 januari 2015

24 januari 2015 - Kanchanaburi, Thailand

24 januari 2015

Vandaag een feestdag, hoera!: Vrijwilligster Nikki is vandaag jarig en 21 jaar geworden. We hebben een verrassingsfeestje voor haar georganiseerd, taart gekocht, cadeautjes en de grote veranda wordt versierd met slingers. Echter eerst een werkdag. Nikki weet van niks en zit ‘s ochtends enigszins te zippen; mijn familie zit nu heerlijk taart te eten… Om maar meteen  naar 16.00 uur te springen: De olifanten hebben hun bad in de rivier genomen. De mahouts zijn ingelicht over de verrassing voor Nikki en werken mee, de gasten zijn ingelicht en weten dus ook wat er staat te gebeuren. Ongemerkt gaan alle bezoekers uit het water en een mahout leidt Nikki af zodat ze in het water bij een olifant blijft staan. De andere mahouts hebben inmiddels hun olifanten in een rij gemanoeuvreerd en die staan mooi te zijn in het water met Nikki ervoor. Een prachtig gezicht! Vervolgengs begint iedereen happy birthday te zingen en komt Heidi –ook een vrijwilligster- aanlopen met een grote taart met kaarsjes. Nikki weet niet wat haar overkomt. Dokter Samat is er, manager Bart, Agnes, iedereen. Voor de bezoekers en de mahouts zijn puddingcakejes gekocht zodat niemand met lege handen staat.  Het feest is nog niet afgelopen want rond 17.00 uur wordt Nikki door Agnes ontvoert onder het mom van; we gaan een borreltje drinken. Wij hebben nu een paar uurtjes de tijd om de grote veranda te versieren. Verrassing 2 eindigt wederom geslaagd en we gaan vervolgens naar Bell’s, een restaurantje in Kanchanaburi. Als we allemaal zitten krijgt ze nog een paar cadeuatjes van ons en is het feest compleet. Een supergeslaagde dag die we afsluiten met biertjes en hapjes op de veranda.